26 Ağustos 2013 Pazartesi

Orman Meyveli Pastam

Geçen gün evde pasta yapmaya karar verdim. Ankara'dan gelen bir arkadaşıma lezzetli pastalar yapıp onun kalbini çalmak istedim. Pasta yapmaya girişmeden önce bir liste oluşturdum. Listede alınması gereken malzemeler vardı. Alışveriş için hemen kapımın yanındaki süpermarkete gittim. Eksik gedik ne varsa aldım. Aldığım bu malzemeleri gelip mutfak masama dizdim.

Pasta yapımında kurtarıcı teknoloji mixer teknolojisidir. Mixer sayesinde harika kremalar hazırlayabilirsiniz. Ben de mixerimi çıkarıp krem şanti yapmaya koyuldum. Orman meyveleri aldığım için meyveli ve hafif bir pasta yapmaya karar verdim. Pastama böğürtlen, karadut, çilek ve muz koyacaktım.


Güzel bir pandispanya keki yapmaya koyuldum. Keki hazırlarken çok sayıda yumurta kullandım. Çünkü pandispanya yumurtanın çok kullanıldığı bir kektir. Keki hazırlayıp fırınladıktan sonra sıra meyvelerimi yıkayıp dilimlemeye geldi. Meyvelerimi yıkadıktan sonra güzelce süzdüm ve meyvelerimi küçük parçalara ayırdım. Bu meyveleri keki fırından çıkardıktan sonra krem şanti ile karıştırdım ve kekin ara yüzüne sürmeye başladım. Daha sonra kekin altına ve üstüne de bu kremadan sürdüm. Kekin orta kısmına ve üst kısmına ekstra meyve ekledim.

Güzelce süslediğim pastamı buz dolabına attım ve soğumaya bıraktım. Ortalama olarak 3 saat buzdolabında beklettiğim pastamı Ankara'dan gelen arkadaşıma sunduğumda, parmaklarını yedi. Pastam o kadar fresh ve hafif olmuştu ki birkaç dilim yemeden masadan kalkamadık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder